BBC home of pro – EU propaganda in Britain hid EU funding

MPs attack BBC for its ‘biased EU reporting’:

Corporation accused of ‘falling down severely’ in its obligation to provide impartial coverage.

A report published last Wednesday revealed that the House Of Commons European Scrutiny Committee criticized BBC News about the manner in which the it was treating EU issues.

The Parliamentary all party group strongly published strongly worded warning that the BBC’s coverage of news concerning the European Union was not giving fair attention to the views of people in Britain who think the country should quit the EU.

The European Scrutiny Committee is a select committee of the UK Parliament, assessing and debating the legal and political importance of each EU document and reviewing procedural and institutional developments in the European Union. One paragraph read “The Committee concludes that the BBC has not yet demonstrated that it commands wide confidence in its coverage of the EU.”

The report is a follow-up to November 2013 recommendations to the BBC over its coverage of EU related proceedings in the House of Commons, as well as wider EU issues.

The Committee questioned Chairman of the BBC Trust Rona Fairhead in January, and Lord Hall, Director-General of the BBC, in March, about how the broadcaster was dealing with EU issues.

Hall appeared before the Committee after refusing the invitation three times, which according to the report, is deeply regrettable, as it delayed the session.

Read more:

Here’s a snippet from an article published in The Spectator about a year ago, which drew attention to the increasing pro – EU bias in the BBC’s reporting of European political affairs.

Over the last three years the BBC has secretly obtained millions of pounds in grants from the European Union. Licence fee payers might assume that the Corporation would have been compelled to disclose the source of this money in its annual reports, but they bear no trace of it specifically. In the latest set of accounts, for example, these funds are simply referred to as ‘other grant income’.

Instead of making an open declaration, the BBC’s successful lobbying for this money had to be prised out of it using a Freedom of Information (FoI) request lodged for The Spectator, proving that there was never any danger of the state broadcaster’s bosses volunteering it willingly.

The FoI response confirms that BBC staff applied for, and accepted, about £3 million of EU funds between April 2011 and November 2013, most of which has been spent on unspecified ‘research and development’ projects, with the remaining £1 million spent on programming.

Next to the £3.65 billion tax-free income that the BBC receives each year via the licence fee, £3 million is, admittedly, a mere speck of dust – just 0.8 per cent of its annual guaranteed revenue and, obviously, even less than that when spread over 36 months.

However, the size of these EU gifts is arguably irrelevant, even though they are indicative of the BBC’s seemingly unquenchable thirst for public money. What is undeniably true is that the BBC has acted with characteristic slyness by concealing that it ever requested, let alone received, this European cash, suggesting that it is uneasy about the public being aware of its financial arrangements.

read full story

RELATED POSTS:

Corruption: Paraphrasing Johnny Rotten, ‘Never trust a fahkin’ liberal’
As the ‘liberal supporters of Barack Obama’s hapless presidency and more recently the US Democratic Party’s 2016 failed candidate ‘Crooked Hillary’ Clinton whip themselves into an ever greater frenzy over the hugely entertaining antic of President Trump, An editorial at Investors Business Daily may end up being considered by historians as defining exactly why the Obama administration failed so catastrophically …

BBC scandal – Breast beating, politically correct broadcaster has links to gangters, banksters and the arms trade
As news leaks out from the inner sanctums of the BBC about cronyism and corruption in the corporations management structure, people are starting to wonder if the Clarkson fiasco was engineered to deflect attention from the way the BBC has been infiltrated by corporate business, and the linked issue of political bias in its news coverage of the election campaign.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s